FEATURES OF STAFF INCENTIVES IN A COMMERCIAL ORGANIZATION

Authors

  • M. A. Zyankin Kalashnikov Izhevsk State Technical University
  • O. V. Abasheva Kalashnikov Izhevsk State Technical University

DOI:

https://doi.org/10.22213/2618-9763-2023-2-15-20

Keywords:

labor productivity, personnel, efficiency, motivation, stimulation

Abstract

The article discusses the features of staff incentives in a commercial organization. A feature of a commercial organization is the need to achieve commercial goals that are associated with making a profit. This article touches upon the topic of staff incentives as one of the most important components of labor productivity, achieving the goals of the enterprise, as well as increasing the profits of the organization. In today's conditions of economic uncertainty, the most important and key point of doing business is the competent, rational and efficient use of all available resources of the enterprise and, first of all, human resources. The top management of most commercial organizations focus on the management of marketing, economics and finance, production, product quality, while improving the forms of staff motivation remains devoid of attention. In this regard, the topical issues of management are the problems of motivation and stimulation of personnel. The article discusses in detail the forms of staff incentives in a commercial organization and their features, as well as general theoretical aspects of material incentives for staff, the opinions of various authors on the concept of staff incentives are given. Measures to create an effective system of staff incentives are given. Conclusions are drawn about the appropriate form of staff incentives for a commercial organization

Author Biographies

M. A. Zyankin, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Master Degree Student

O. V. Abasheva, Kalashnikov Izhevsk State Technical University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor

References

Токарева Ю. А., Глухенькая Н. М., Токарев А. Г. Мотивация трудовой деятельности персонала: комплексный подход: монография. Шадринск: ШГПУ, 2021. 216 с. ISBN 978-5-87818-602-5

Журавлев П. Практика материального стимулирования при управлении работниками // Нормирование и оплата труда в промышленности. 2019. № 5. С. 92-102.

Глухенькая Н. М., Дубровская Е. А. Подходы и методы для исследования систем управления персоналом // Научное мнение. 2013. № 2. С. 104-109.

Перминова О. М., Абашева О. Ю. Оценка уровня инновационно-образовательного потенциала работника // Вестник ИжГТУ. 2012. № 2. С. 62-64.

Перминова О. М. Формирование стимулирующей модели оплаты труда // Реальный сектор экономики: теория и практика управления. 2005. № 4. С. 40-42.

Абрамова О. М. О новых подходах к работе с кадрами коммерческого профиля // Научный и информационный бюллетень, дек. 1997. № 2. Ч. 2 / отв. за вып. Ю. С. Перевощикова, Е. А. Баженова. Ижевск: Персей, 1997. С. 57-59.

Токарева Е. А. Повышение эффективности деятельности организации на основе совершенствования стимулирования персонала в условиях рынка: монография. Москва: Наука, 2017. 542 с.

Рамазан Р. Ф. Эффективность системы мотивации и стимулирования персонала в коммерческой организации // Молодой ученый. 2020. № 26 (316). С. 122-124.

Богатырева И. В., Богатырев А. Е. Оценка влияния материальной заинтересованности и трудовой активности персонала на рост производительности труда // Экономика труда. 2022. Т. 9, № 4. С. 827-840. DOI: 10.18334/et.9.4.114465

Богатырева И. В., Илюхина Л. А. Система мотивации и материального стимулирования как источник трудовой активности персонала компании // Экономика труда. 2022. Т. 9, № 5. С. 955-970. DOI: 10.18334/et.9.5.114737

Published

16.07.2023

How to Cite

Zyankin М. А., & Abasheva О. В. (2023). FEATURES OF STAFF INCENTIVES IN A COMMERCIAL ORGANIZATION. Social’no-Ekonomiceskoe Upravlenie: Teoria I Praktika, 19(2), 15–20. https://doi.org/10.22213/2618-9763-2023-2-15-20

Issue

Section

Articles